به پیروزی در ریاست جمهوری آینده100 فیصد مطمین هستم
نجیب الله امیری  نجیب الله امیری

رمضان بشر دوست:

به پیروزی در ریاست جمهوری آینده100 فیصد مطمین هستم

 

آژانس خبری روز

کابل

4 حمل

 

رمضان بشر دوست نماینده مردم کابل در ولسی جرگه ، امروز اعلام نمود که یکی از رقابت کنند گان ریاست جمهوری آینده افغانستان می باشد.

 

وی ، انگیزه نامزدیش برای ریاست جمهوری آینده را چنین بر شمرد:

 "دلیلی که من خود را نامزد کردم ، این است که افرادی ممکن کاندیدا شوند که طی سال های گذشته باعث بد بختی و ویرانی کشور شده اند و دیگر این که مردم ما در حال حاضر، در یک حالت فاجعه آمیز زند گی می کنند و بعد از دوره ظاهر شاه ، افغانستان با قحطی رو برو است.

 

بشر دوست می گوید که حال ، وقت آن رسیده تا یک راه صد در صد نو، پروگرام نو و اهداف جدید را که براساس آرمان و افکار ملی مردم افغانستان استوار باشد، توسط نسل جوان عملی نمود.

 

آقای بشر دوست که در یک مصاحبه اختصاصی با آژانس خبری روز سخن می زد ، گفت که وی به مردم افغانستان اعتماد داشته و مردم نیز می دانند که وی ، همواره صدای آنها را در پارلمان کشور بلند نموده و به کامیابی در ریاست جمهوری نیز100 فیصد مطمین می باشد.

 

وی می گوید که به موفقیت اش امیدوار است ، زیرا رییس جمهور، توسط مردم انتخاب می شود و اگر مردم به وی اعتماد کرده و رای دهند، جامعه جهانی، گروه بندی های سیاسی و تقلب نمی تواند مانع کامیابی وی شود.

 

بشر دوست علاوه نمود که اگر موفق به کسب مقام ریاست جمهوری شود، اولین کار وی ، پایین آوردن معاشات بلند رییس جمهور و وزرا و برعکس، افزایش معاشات مامورین دولتی، معلولین و معیوبین خواهد بود.

 

وی ضمن انتقاد بر پالیسی اقتصادی فعلی دولت گفت که تلاش خواهد کرد تا اقتصاد افغانستان را از چنگ مافیای اقتصادی رهانیده و  در بخش اقتصادی یک پالیسی جدید را ارایه نماید.

 

بشر دوست علاوه نمود که کشور ما از موقعیت خوبی برخوردار بوده و آن طور که در کنفرانس های بین المللی نیز گفته شد، افغانستان می تواند مانند کشور امارات یک مرکز ترانزیتی شود.

 

وی می گوید که تلاش خواهد کرد تا افغانستان را به  کشور تولیدی وزراعتی مبدل نماید، زیرا هم زمین های زراعتی و منابع آبی داشته و هم از معادن سرشاری برخوردار است  که با استفاده از آن ، می تواند افغانستان به حیث یک کشور بزرگ تولیدی و زراعتی عرض وجود نماید.

 

 

وی یکی از چهره هایی می باشد که همواره بر کارکرد های حکومت و پارلمان انتقاد نموده و زمانی که وزیر پلان کشور بود ، به دلیل لغو تعداد زیادی از انجو ها و مخالفت رییس جمهور با این تصمیم وی ،از کارش استعفا داد.

 

وی پس از آن ، با کسب رای قابل ملاحظه مردم به صفت نماینده کابل در پارلمان کشور راه یافته و امروز رسما نامزدیش را برای کسب پست ریاست جمهوری آینده افغانستان اعلام نمود.

 

داکتر بشردوست در سال 1368 موفق به دريافت ماستری در رشته حقوق از پوهنتون گرونوبل فرانسه گرديد و در سال 1369 ديپلوم مافوق ماستری در رشته ديپلوماسی را از پوهنتون پاريس و در سال 1371 ديپلوم مافوق ماستری در رشته علوم سياسی و در 1374 در رشته حقوق ، دکتورایش را از پوهنتون تولوز فرانسه حاصل کرد.

 

داکتر بشردوست ، تزد کتورای خويش را در 1150 صفحه درباره ديپلوماسی و جنگ افغانستان نوشته که در اين تز بخصوص ديپلوماسی امريکا، روسيه، ايران و پاکستان را درباره افغانستان تجزيه و تحليل کرده است.

 

با وجود ی که غیر از آقای بشر دوست دیگر کسی تا حال نامزدیش را برای کسب مقام ریاست جمهوری اعلام نکرده است، اما گفته می شود که آقای کرزی رییس جمهوری فعلی، حنیف اتمر وزیر معارف، علی احمد جلالی وزیر پیشین داخله نیز از نامزدهای اصلی دوره آینده ریاست جمهوری می باشند.

 

.

 

 

 

 

 

 

 


March 23rd, 2008


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها